28 grudnia
JAK CHRZCIĆ
Ewangelia Mateusza 28:19 – Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego (…).
EWANGELIA MATEUSZA 28:19
Tak samo, jak ten nakaz jest dla każdego wierzącego, a nie tylko dla usługujących, nakaz chrzczenia także jest dla każdego wierzącego. Usłużenie chrztem wodnym jest właściwe dla każdego wierzącego.
Jezus nakazał nam chrzcić w imię Ojca, Syna i Ducha Świętego, jednakże nie ma w Piśmie Świętym zapisu, w którym wierzący chrzcili w taki sposób. Miejsca opisujące chrzest w Dziejach Apostolskich pokazują, że ludzie byli chrzczeni tylko w imię Jezusa.
Ze względu na tę zauważalną różnicę powstały doktryny, które nauczają, że nie ma Trójcy i że dopóki chrzest wodny nie jest udzielony (tylko) w imię Jezusa, z wiarą w chrzest wodny, dana osoba nie może być zbawiona. Jest to fałszywe nauczanie, które poprowadziło wielu na manowce.
Chrzest wodny jest zewnętrznym świadectwem wewnętrznej przemiany, która już wcześniej się dokonała. W Dziejach Apostolskich 10:44-48 Korneliusz i jego przyjaciele zostali napełnieni Duchem Świętym i przemówili językami, zanim zostali ochrzczeni w wodzie.
Harmonia pomiędzy nakazem Jezusa i praktyką wczesnego Kościoła jest prosta. Kiedy chrzcimy ludzi w imię Ojca, Syna i Ducha Świętego, chrzcimy ich w imię Jezusa, ponieważ „w Nim (w Jezusie) mieszka cieleśnie cała pełnia Bóstwa” (List do Kolosan 2:9).
Dlatego chrzczenie w imię Ojca, Syna i Ducha Świętego, czy też w imię Jezusa, jest właściwe, dopóki jest rozumiany List do Kolosan 2:9.